luni, 6 februarie 2012

School: Now and then


Bine v-am găsit tovarăşi, azi vreau să vorbesc despre ceva ce cred că urâţi cu toţii dar vreau doar să mă laud cu cât de tare sau naşpa e şcoala aici, deci no. 

Cred că cu cu toţii ştiţi majoritatea şcolilor în România: băi împuţite, bătăuşi, nici un pic de ordine etc. Şi ca să precizez din  nou, am zis MAJORITATEA, că poate se scoală unu din nu ştiu unde să-mi comenteze că-i subapreciez şcoala. Desigur, cred că sunt şi şcoli mult mai decente, sau măcar, pentru demnitatea ţării noastre, sper că sunt. 

Nu vreau să critic sistemul învăţământului din România, dar serios, acum vreo 25-30 de ani (a.k.a vremea lui Ceauşescu) şcolile erau mult mai disciplinate. Desigur erau şi exagerări care au fost duse mai încolo de drepturile omului, dar copiii aveau bun simţ, era măcar o ordine acolo. Acum toţi se f*t şi se bat în şcoli, nimănui nu-i mai pasă de nimic. Nu vreau să sun ca un bunic aici, dar, ce e prea mult e prea mult. 

Nu vreau să critic pe nimeni (doar guvernul, desigur) dar trebuie să se schimbe ceva acolo. Nu zic să transformaţi şcolile în închisori naziste, pentru că atunci toată lumea s-ar revolta şi s-ar creea un haos şi mai mare, dar măcar, luaţi exemplu de la ţări mai civilizate, asta ar trebui să fie treaba ministrului şi a guvernului, nu a mea. Ok, acum nu vreau să intru prea mult în politici aşa că o să merg mai departe.


Deci, şcoala de aici, e mai "paşnică" să zic. Păi, în primul rând, arată destul de relaxant (mai ales în interior). Adică, dacă unii dintre voi v-aţi jucat Mirror's Edge, contrastul de culoare din interior e foarte similar. Şi asta e important, ne simţim mai bine într-un loc frumos amenajat decât într-un loc care arată ca un kazamat sau ceva. Şi nu e nunumai designul, ai o curte cu fântână şi 4 mese de ping-pong, există şi cantină, în loc de magazin. Nu e ca la magazin, unde poţi să vii în fiecare pauză să-ţi dai banii pe Kubetti, ci după orele de dimineaţă (8:30 - 12:30, înafară de miercuri) te duci la cantină prietenii tăi stupizi, îţi iei o tavă, iei ce vrei de mâncat şi stai la masă povestind cum ai căzut într-un lac în drumul spre casă când te-ai îmbătat vinerea trecută. Orarul nu e destul de greu, doar că în loc ca profesorul să vină la tine-n clasă la fiecare oră, tu trebuie să mergi la clasa respectivă unde ai ora. Mai diferit dar no, şe să-i faci. 

Totuşi, eu cred că ar trebui să luăm exemplu de la ei şi nu numai, şi să facem şcolile un loc mai bun în care copii nu vor să se sinucidă. Nu zic să aruncăm milioane de euro aiurea pentru nimicuri, dar să-i facem conştienţi pe cei de la parlament că aşa o duceţi greu şi că nu e bine cum e, dar desigur, guvernul e destul de leneş, şi în loc de a face lucruri importante ca asta, ei dau banii pe gogoşi şi prostituate. Oricum, nu ştiu cum o să fie în viitor, la vară de exemplu, dar nu prea îmi pasă, fiind aici eu pot doar să vă zic, voi trebuie să acţionaţi. Şi ştiu că nu puteţi fix amu' cu toate campaniile împotriva ACTA şi din astea. Şi vă susţin, omul trebuie să protesteze împotriva a ce nu-i corect, şi aşa ar trebui să facă toată lumea. E ca în al 2-lea Război Mondial, în afară de faptul că nu eşti într-un Spitfire, nici măcar într-un avion defapt, dar nu contează, pentru că eu susţin oamenii care protestază împotriva a ce nu e drept. Ok, cred că devin umpic cam prea filosof aşa că am să mă opresc pentru că am zis ce aveam de zis. до свидания!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu