marți, 20 martie 2012

Stereotypes and racisim

Salutări tovarăși, azi vreau să vorbesc despre un subiect foarte popular în zilele noastre, stereotipurile. Amu, dacă nu știi ce sunt astea, ar trebui să cauți pe Google sau ceva. Ca o definiție mai scurtă, un stereotip este cum ai zice că un grup de persoane/chestii etc. este cumva (insert adjective here) doar pentru că un element din acel grup are acea particularitate. Adică e ca și cum ai zice că australienii sunt sclavi doar pentru că se trag din coloniști britanici sclavi, sau că toți gamerii sunt grași și nu au viață. Eu de exemplu sunt un gamer și după cum mă știți, am o viață socială și nu cântăresc 150kg.


Aceste lucruri sunt în general legate de rasism. Ce nu e bine la asta e atunci când, de exemplu, să zicem că ești american și urăști mexicanii pentru că îi crezi niște imigranți împuțiți. Și când faci asta, e ca și cum ai trata acele persoane ca pe nişte lucruri, cum le-ai dezumaniza. Adică ai zice ceva ca și "tu nu ești din grupul meu, nu meriți să fii cineva, gtfo" și asta nu e bine. E ca și soldații, dacă știți din Call of Duty, că după ce omori un inamic personajul strigă ceva de genul "tango down!" iar asta e pentru a trata persoana omorâtă ca pe un lucru, pentru ca acel soldat să nu se simtă rău pentru că i-a luat viața persoanei implicate, adică să nu o aibă pe conștiință. Nu vreau să zic că soldații nu au inimă sau altceva, îi respect pentru patriotismul lor și sentimentul de a-și apăra țara, pentru care nu am nimic împotrivă. 

Dar zic că tu, oricine ai fi, orice rasă ai avea, nu ar trebui să insulți pe cineva așa. Ok, dacă e pe post de glumă înțeleg, dar nu într-un mod ca cel de mai sus. Chestii din astea se întâmplă mereu, de exemplu, când am venit eu aici în Franța, ceilalți care știau că vin credeau că sunt un țigan sau ceva. Și asta urăsc. Pentru că destui oameni care nu au fost niciodată în țara noastră glorioasă ar crede că e plină de țigani. Adică te-ar face pe tine, mine și pe toți românii ca acei paraziți ai societății (nu mă refer la toți aici, poate există și țigani buni, pe undeva, cred). Și ce e și mai rău e că aceste chestii, indiferent de cine vorbim, se răspândesc și încearcă să facă mai ales națiuni întregi de căcat, ca în cazul nostru. Ca și Hitler de exemplu, care a omorât 6 milioane de evrei doar pentru că nu-i plăceau. Și să condamni 6 milioane de persoane așa e chiar nebunie. 

Oricum, eu mi-am exprimat punctul de vedere și poate am schimbat un pic gândirea unora dintre voi, am să închid acest post ca de obicei cu un best video evar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu